Тема. Перелітні та осілі птахи.
Мета. Ознайомити учнів з життям птахів восени, зі змінами, що відбуваються в їх житті, показати зв'язок змін у житті птахів зі змінами в природі, вчити наводити приклади перелітніх і осілих птахів своєї місцевості, пояснювати причини відльоту птахів,розвивати спостережливість,уміння порівнювати,формувати навички охорони приподи на прикладі птахів.
Обладнання:малюнки птахів, куб, лист, мікрофон, презентація, картки із завданнями.
І. Організаційний момент.
Психологічна розминка.
Щоб настрій став добрим і радісним
Усміхніться всім навколо
Небу, сонцю, квітам, людям
І тоді обов'язково
День тобі веселим буде.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Вправа «Погода».Метод «Кубування» (день, місяць, число, вітер, опади)
2. –Які зміни відбулися з настаннм осені?
- Куди зникають комахи восени?
- Чим живляться птахи?
- То що ж робити птахам?
ІІІ. Оголошення теми уроку.
- Сьогодні ми з'ясуємо як змінюється життя птахів восени, ознайомимося з осілими і перелітніми птахами.
VІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Лист від незнайомців. Відгадай.
Ми, група тварин, що добре пристосувалися до польоту. Наше тіло вкрите пір'ям, яке захищає нас від холоду. Міцний дзьоб допомагає захоплювати і подрібнювати їжу. Живемо у лісах, на полях, луках і болотах та водоймищах. Живимося різноманітною їжею. Ми – корисні тварини.
- Хто автор цього листа?
2. Складання асоціативного куща «Птахи»( пір'я, гніздо,насіння, голова, небо, крила, щебет, годівниця)
3. Бесіда.
-Чим птахи відрізняються від інших тварин?
- Яка зовнішня будова?
-Чи всі тварини що літають є птахами? (Комахи літають, але не птахи.)
- Чи є птахи які не літають? (Пінгвін, страус.)
- Чи плавають птахи?
4. Перегляд презентації « Зимуючі птахи нашої місцевості»
Птахи бувають перелітні і осілі. Наведіть приклади.
Птахи – наші помічники, захисники полів,лісів,городів від шкідників. Потрібно їх охороняти. Птахи – наші друзі. Найдорожче для птахів – воля.
5.Фізкультхвилинка.
Гра «Перелітні та осілі»
Перелітні – махати руками, осілі – сидіти, не птахи – присісти.
Муха, зозуля, горобець, жайворонок, снігур, ворона, бджола, лелека, дятел,шпак.
6. Робота з підручником « Для допитливих».
7. Робота в друкованому зошиті с.24. Познач перелітні і осілі птахи.
8. Робота в парах. Встанови відповідність.
Сова жаба
снігур миша
лелека насіння
голуб горобина
9. Вправа метод «Прес» .
- Уявіть, що я – журавель і не хочу відлітати в теплі краї, але якщо ви мене переконаєте, то я неодмінно полечу.
Я вважаю (життєво необхідно)
Тому що (загинете)
Наприклад (в грудні не буде , що їсти)
Отже (негайно відлітайте)
10. Робота в групах.
Вибрати тільки осілих – зимуючих птахів.
І. Ластівка, горобець, голуб, зозуля, дятел, омелюх.
ІІ. Журавель, синичка, жайворонок, сорока, снігур.
ІІІ. Зяблик,ворона, лелека, галка, соловей, дятел.
ІV. Шпак, горобець,ластівка, омелюх, голуб.
V. Журавель, синичка, жайворонок, сорока,снігур.
ІV. Підсумок уроку.
1.Вправа « Мікрофон».
-На які дві групм можна поділити птахів?
- Що є домівкою для пташок?
- Чим корисні птахи?
- Чому птахи відлітають у теплі краї?
2.Метод « Незавершене речення».
Я дізнався … .
Комментариев нет:
Отправить комментарий