Тема. Незвичайний подарунок - природа.
В. Сухомлинський «Сергійкова квітка».
Мета: продовжити знайомити дітей з творчістю письменника-педагога В.О.Сухомлинського; вдосконалювати навички читання, розвивати зв’язне мовлення, фантазію і творчу уяву, образне сприймання природи; формували вміння аналізувати і робити висновки з прочитаного; виховувати чуйність, захоплення красою, неповторністю і чарівністю кожної рослини, бажання оберігати природу.
Обладнання: малюнки та фотоілюстрації квітів, завдання для роботи в групах, кросворд «Квіти», грамзапис «Вальсу квітів» П.І.Чайковського.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
(Тихо звучить «Вальс квітів»)
- Заплющіть оченята. Уявіть свою улюблену квітку. Придивіться до неї, усміхніться їй і подумки скажіть їй щось приємне.
Я бажаю вам гарного настрою на весь день.
1I. Мовна розминка.
- Ви любите подарунки? А які?
- А як ви думаєте, чому люди люблять отримувати подарунки?
- Я принесла вам подарунок. Пропоную розгадати цей кросворд.
1. На стрункій високій ніжці
Біля річки на лужку У хустинці-білосніжці Стрів я квіточку таку.
Ясним оком жовтуватим Посміхнулася мені.
Я хотів її зірвати,
А бджола сказала: «Ні!» (Ромашка)
2. Сині квіти літні
У пшениці квітнуть.
Розсипані у полі,
Ніби в небі зорі. (Волошки)
3. Королева квітів
У садочку квітне.
Гарна і пахуча,
Червона, та колюча. (Троянда)
4. Я весною зацвітаю
Дивним цвітом серед гаю.
Ніжний цвіт мій фіалковий
Ти не сплутаєш ніколи.( Фіалка)
5. Сонечко в траві зійшло,
Усміхнулось, розцвіло.
Потім стало біле-біле
І за вітром полетіло. (Кульбаба)
- Як назвати одним словом записані вами слова-відгадки?
2. Читання анограм.
КАМ
ПАНТЮЛЬ
сніжгадник
ЯВАЛІКОН
(мак)
(тюльпан)
(підсніжник)
(конвалія)
3. Асоціації
- Назвіть слова, яким, підходить названа дія.
Росте.
Берегти.
4. Поширити речення.
Росте квітка.
III. Оголошення теми уроку.
- Квіти кличуть нас у свій чарівний світ. Скільки їх є на землі! Білі, червоні, рожеві, блакитні і навіть чорні. Ми любимо квіти і тому, напевно, про них написано баг ато казок, віршів, легенд, оповідань.
Сьогодні ми познайомимось з оповіданням В.О.Сухомлинського «Сергійкова квітка».
IV. Опрацювання оповідання.
1.Метод «Передбаченя»
- Як ви думаєте, про кого це оповідання?
" - Про що у ньому може розповідатись?
2. Слухання оповідання. Читає вчитель.
3. Перевірка сприймання.
- Про кого це оповідання?
- Чи збіглись ваші передбачення зі змістом твору?
4. Словникова робота.
Пояснити значення слів.
Мідний - зроблений з міді, металу червоно-рожевого кольору.
Вирізьблений - прикрашеними візерунком, який зроблено гострим ріжучим предметом.
Колодочка - дерев’яна або металева ручка до предмету.
Чагарники - зарості дерев’янистих кущових рослин.
Акація - дерево з пахучими білими квітками у гронах або чагарник з жовтими квітками.
Гущавина - місце, де кущі ростуть дуже густо.
5.Читання оповідання учнями мовчки.
Відповіді на запитання.
- Як звали хлопчиків?
- Коли і де вони зустрілись?
- Чим вони хвалились?
- Який подарунок отримав Петро?
- Чим хвалився Максим?
- Чим здивував Гриць?
- Що показав друзям Сергійко? Якою була ця квітка?
- Що сказали хлопці про ножик, ліхтарик і соловейка? А про квітку?
- Який подарунок викликав найбільше здивування?
- Від кого отримали подарунки Петро, Максим, Гриць? А Сергійко? (Він сам зробив незвичайний подарунок друзям - красу.)
- Чи зрозуміли це хлопці? Що вони сказали?
- Яка головна думка (мета) цього оповідання?
V. Робота в групах.
VI. Фізкультпауза «Компліменти».
- Якщо я вимовлю комплімент - всі підстрибують, а якщо ні - всі присідають.
Ти струнка, як тополя.
Ти міцний, як дуб.
Ти приставучий, як реп’ях.
У тебе щічки рожеві, як яблуневий цвіт.
Ти жалиш словом, як кропива.
Твоє волосся легке і пухнасте, як кульбабка.
Ти колюча, як троянда.
Ти тендітна, як берізка.
В тебе вуха, як лопухи.
Твої очі сині, як волошки.
VII. Перевірка роботи в групах.
VIII. Розвиток мовлення.
- Ви, напевно, не раз розглядали себе у дзеркало. І, можливо, порівнювали себе з кимось. Закрийте очі і спробуйте уявити себе якоюсь рослинкою.
Розкажіть, будь ласка, якою рослинкою ви себе уявили.
2. Хвилинка-цікавинка.
- А чи знаєте ви, що символізують квіти?
Чорнобривці - віру.
Мак - боротьбу за волю.
Барвінок - життя.
Калина - красу і вроду.
Ромашка - чистоту.
Волошка - людське прозріння.
Яблуневий цвіт - материнську любов.
IX. Підсумок уроку.
- Чи сподобався вам урок?
- Чи цікаво було уявляти себе якоюсь рослиною?
- Що потрібно робити, щоб квіти прикрашали нашу землю?
Перебуваючи на природі, прислухайтесь до тихих розмов квітів. І, можливо, ви почуєте, як вони звертаються до вас.
А вам я бажаю, щоб ваші знання завжди квітнули і з часом перетворились у квітник знань.
X. Домашнє завдання.
- Намалюйте або виготуйте з паперу чи іншого матеріалу квітку у подарунок тим, кого не було з нами на уроці (хлопчики -дівчаткам, діти - батькам).
- Уявіть, що ви приймали участь у розмові хлопчиків. Подумайте, що б ви сказали?
Робота в групах
1. На місці пропусків вставте потрібні за змістом слова. Користуйтесь текстом у підручнику.
Це був чудовий ____________ з мідною колодочкою, а на колодочці _________ кінь, а на ньому ____________ . _____________ показав хлопцям ліхтарик. На білій ручці його було _________________ дивовижного __________ .
Гриць показав металевого ___________ . Це була ________ квітка. На її _________ пелюстках тремтіли краплини роси, і в кожній краплині горіло по маленькому _________ .
2. Розгляньте малюнок у підручнику. Як би ви його назвали?
3. Можна зривати квіти чи ні?
Побудуйте заперечення на мій вислів: «Квіти можна зривати, бо так хочеться вдихати їхні пахощі, милуватись їх барвами».
Комментариев нет:
Отправить комментарий